Bu aşamada Macaristan’da ilk adımlar BYD tarafından atılıyor; Chery İspanya’da da gol attı. Türkiye’nin gümrük birliğine dahil olması bu markaların radarına girmemizi sağladı. PHEV’ler yani plug-in hibrit araçlar için ÖTV tarifelerinin değiştirilmesi ve üretime başlamadan önce yüzde 40 ek mali sorumluluktan feragat edilmesi gibi BYD yatırım teşvikleri, diğer Çinli markaların da iştahını kabartmış görünüyor.
ÖNERİLEN TOPRAK
Chery’nin Samsun’da fabrika kurmak için görüşmelerde bulunduğunu daha önce bildirmiştik. Son gelen haberlere göre Chery rotayı Balıkesir’e değiştirdi. Chery’nin, benzinli motorlu araçlar için PHEV elektrikli ve hibrit araçlar için BYD’ye tanınan ek mali sorumluluk muafiyetini istediği de gelen bilgiler arasında. SAIC Grup çatısı altındaki MG ise Türkiye’de yatırım görüşmeleri yapan bir diğer marka.
MG’ye Samsun’da da arsa teklif edildiği söyleniyor. Bir diğer Çinli dev Geely de Türkiye’ye yatırım yapmak istiyor. Geely Türkiye pazarına da girebilir. Aldığım bilgiye göre 2025 yılının ilk çeyreğinde üç modelle pazara girmeyi planlayan Geely, üretim için bazı hafif ticari araç üreticileriyle de görüşmelerde bulundu ancak sonuçlar henüz açıklanmadı.
Üretime heyecan duyan markalardan biri de DFSK. E5 adını verdiği PHEV hibrit modelini sunan marka, Türkiye’yi Avrupa’nın eğitim merkezi olarak kullanmaya başladı.