
Şirkete göre, “STLA Brain” ve “Akıllı Kokpit”, şirketin “STLA Autodrive” ın temel ayağı olan teknolojik stratejisi ile araçların zekasını, otomasyon ve kullanıcı deneyimini geliştiriyor.
‘STLA Autodrive’, 60 kilometre/s (km/s) hızda otomatik sürüş sağlar ve tutuklama ticaretindeki sürücü yükünü azaltır ve zaman tasarrufu sağlar.
Taahhütlü kentsel trafiğe rehberlik etmek için ideal bir çözüm olan STLA Autodrive, sürücülerin film izlemek, e-postaları kontrol etmek, kitap okumak veya çevredeki ortamı izlemek gibi sürüş dışı etkinliklerle geçici olarak başa çıkmalarını sağlayacaktır.
Sadece bir düğmeli özerk rehber
Konfor sağlamak için tasarlanan sistem, trafik ve çevre koşullarının uygun olduğunda sürücüye sürücüye işaret eder. Fiziksel bir düğme ile etkinleştirildikten sonra, sistem kontrol ile ilgilenir, güvenlik mesafesini korur, hızı düzenler, trafik akışına dayanarak aksaklıklar olmadan direksiyon ve freni yönetir.
STLA Autodrive, ileri sensörler aracılığıyla çevredeki ortamı takip ederek geceleri, hafif yağmur veya zor hava koşulları bile yüksek hassasiyetle güvenilir bir şekilde çalışır.
Otomatik sensör temizleme sistemi her zaman optimal güvenilirlik ve işlevsellik için kritik bileşenleri korur.
Şirketin mühendisleri STLA otomatik olarak hızlı ve doğal olarak geliştirdi ve sistemin gerçek koşullarda akan, öngörülebilir ve insan hissi vermesine izin verdi. Sistem, katılım noktalarında takip -up -up ve birleşik trafiğe uyum mesafesinin korunması gibi sorunlarda güvenli ve stressiz sürüş sağlar.
Direksiyon simidini korumaya gerek yok
STLA Autodrive, “Uyarlanabilir Cruise Control Sistemi Kontrol Sistemi” ve Seviye 2 fonksiyonları (el yazısı elleri) ve Seviye 2+ seviyesi (eller serbest, gözler) ile ortalama daha yüksek hızlarda ortalama fonksiyonlarını sunar.
Ölçeklenebilir bir mimari üzerine inşa edilen Autodrive STLA, kullanıma hazır olduğunda Stellantis markasının araçları için küresel pazarlara uyarlanabilir. Bu nedenle, piyasa talebi ile uyumlu ticari stratejilerle ilgili sorunlar olmadan devreye alınabilir.
Sistem ayrıca optimize edilmiş performans ve verilerin optimize edilmiş performans için gerçek zamanlı olarak entegrasyonu için kablosuz güncellemelerden de geliştirildi.
STLA AutoDrive, sürücünün oturmasını, emniyet kemerini takmasını ve istendiğinde kontrolü ele geçirmeye hazır olan desteklenen pazarlardaki geçerli düzenlemelere uygundur. Ayrıca, telefonun kullanımına ilişkin kısıtlamalar da dahil olmak üzere sürücünün davranışına ilişkin bölgesel yasalar ve düzenlemelerle de uyumludur.
Kullanmadan eller ve gözler
STLA Autodrive bir geliştirme platformu olarak tasarlanmıştır. Bu nedenle, devam eden araştırmalar ve gelecekteki gelişmeler potansiyel olarak “95 km/s hıza kadar yüksek hızlı el ve gözlerin serbest kullanılmasına” ve “bazı modeller için gelişmiş arazi otomasyonuna” izin verebilir.
Deklarasyonda söylediği Stellantis Ned Curic Mühendislik ve Teknolojisi Müdürü, sürücülerin zamanlarını en iyi şekilde kullanmalarına yardımcı olmanın bir öncelik olduğunu söyledi “, Stla Autodrive, rutin sürüş görevlerini yerine getirerek ve geçmiş zaman daha verimli ve eğlenceli direksiyonda sürüş deneyimini geliştirecek.”
Stellantis Car ve Driver’ın sözcüsüne yazılı bir bildirimde, sistemin henüz mevcut olmadığını ve aşağıdaki ifadeleri kullandığını paylaştı:
“Seviye 3 teknolojimiz tamamen geliştirildi ve dağıtım için hazır, ancak mevcut pazar bu seviyede otonom sürüş için hala çok sınırlı. Stratejik olarak lansman yapmaya karar verdik. Pazar olgunlaştığında ve koşullar daha uygun hale geldiğinde, pazarlama yolunu değerlendireceğiz.”
Ne zaman kullanılacak?
Ancak, Mercedes-Benz Seviye 3 elli sürücü destek sistemi zaten satışa sunulabilir. Eller serbesttir ve yola bakmayı gerektirmeyen sistem saatte 144 kilometre (90 mil) bir hızda kullanılabilirken Stellantide, Stellantide’nin STLA otoDrive için uzun süre uzun süre uygulanma olasılığını güçlendirir.